2 Diny's - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu 2 Diny's - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu

2 Diny's

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

02 Juli 2014 | Nederland, Udenhout

Met nog 2 weken te gaan tot Nijmegen, ben ik al weer wat verder gevorderd met de voorbereidingen.
Pedicure Diny heeft m'n voeten aan een grondige inspectie onderworpen.
Hier en daar heeft ze wat plekjes weggewerkt en geknipt (voelt heerlijk zacht) Daarna worden ze door haar goedgekeurd om de 4Daagse op te lopen.

Vandaag ben ik met die goedgekeurde voeten al vroeg op stap gegaan.
Op weg naar een andere Diny in Hilvarenbeek. Ik schatte tevoren dat het ongeveer 4 uur lopen is naar haar.
Van Udenhout naar Oisterwijk ga ik parallel met de autoweg. Nu ik loop valt het me meer op dan anders (wanneer ik met de auto ben) hoe druk de ochtendspits is.
Van Oisterwijk tot Moergestel volg ik het pad langs de bossen.
In Moergestel zijn ze bezig de kermis op te bouwen, het verkeer loopt er vast met al die grote materiaalvrachtwagens in de bebouwde kom. En buiten dat is het al een bonte kermis daar in het dorp; al die horeca met uitbundige oranjeversieringen.
Verder, richting Biest-Houtakker is er weer landelijke rust. Verderop tot Hilvarenbeek is het goed opletten, want op dit stuk weg is geen apart fiets/wandelpad en er wordt meest harder gereden dan de 60km. die is toegestaan.

Het is gezellig om daarna Beek binnen te lopen. Hier heerst echt een vakantiesfeertje; de terrassen zitten al vol op deze doordeweekse woensdag.
Exact na 4 uur lopen ben ik bij Diny.
Koffietijd .............. Lekker want ze heeft een chic koffieapparaat dat heerlijke koffie zet.
s'middags gaan we een broodje eten bij de overburen, lunchroom 'Kookgenoten'. Hier krijg je een tablet met de menukaart erop. Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt, het ziet er wel modern uit. Maar 't bestelde broodje was wel ouderwets lekker gelukkig.

Na een paar gezellige uurtjes, krijg ik nog proviand mee voor onderweg.
En ik wandel dezelfde route weer terug. Van de andere kant heb je ander zicht; vallen andere dingen me op.
Over een heg kijkend zie ik een soort koeienresort met zwembad. De kermisopbouw in Moergestel is al verder gevorderd en ik zie tips om zadelpijn te voorkomen. maar dat is niet nodig voor lopers.
Een paar kilometer voor thuis vind ik het mooi geweest. Het is genoeg. Ik wil op tijd thuis zijn voor het avondeten. Ik bel en Henk komt me halen.
Na het eten heb ik nog energie over en zet nog even de voortuin onkruidvrij.
Het was een superdag vandaag.

  • 03 Juli 2014 - 08:23

    Christianne:

    Ha Marianne,

    dat is een goed idee: zo'n eind lopen met een doel voor ogen: naar Diny in Hilvarenbeek! Voor mijn gevoel is dat een heel eind, maar jij bent al wel wat gewend. Ik lees jouw verslagen zo graag omdat je zo heerlijk kunt vertellen over wat je tegenkomt en meemaakt onderweg. De foto's erbij maken het beeld alleen maar mooier. Maar zonder foto's kan ik het me ook goed voorstellen hoe het is.
    Veel succes bij de verdere voorbereidingen! Nog heel veel van die superdagen gewenst!
    warme julimooie groet,
    Christianne

  • 07 Juli 2014 - 21:51

    Marian Kleijn:

    Jouw wandelverhalen lezen weer vlot weg. Heerlijk. Ik herken t wel n beetje; als je wandelt kom je echt van alles tegen, je moet er wel oog voor hebben en dat dat heb je.
    Fijn dat je zo'n goeie Diny's hebt. Geniet ervan.
    Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

4Daagsewandelaar met een missie

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 6784

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 18 Juli 2014

4Daagse Nijmegen

Landen bezocht: