Dag 2 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

16 Juli 2014 | Nederland, Nijmegen

Vandaag begon de dag al heel vroeg voor mij. Om 4.15 uur opgestaan.
Nog in het donker naar de Wedren gefietst.
Ik had vandaag een vroege starttijd vanaf 5.15 uur. Als je zo vroeg kunt vertrekken heb je minder last van de warmte in de namiddag, en dat gegeven stond mij wel aan.
Om half 6 was ik door de start, uitgezwaaid door feestvierende studenten, waaronder er ook nog waren die op dit uur langs de straat zaten te BBQen. Die geur past voor mij helemaal niet bij dit vroege ochtenduur, ik moet er niet aan denken. Geef mij maar een lekker kaasbroodje. Dat kan; ik haal er even een bij 'n bakker onderweg langs de route. Die is al open, heeft z'n waren in een kraampje buiten gezet, en heeft ook al veel klandizie om 6 uur in de ochtend.

Tot Wijchen loop ik als een speer (hier overdrijf ik een beetje) Daarna gaat het gemiddelde tempo drastisch omlaag door de pauzes. Natuurlijk catering Joop en vandaag ook Mia, Sanne en Jip die vanaf Amarant een dagje naar de 4Daagse komen om mij aan te moedigen.
Het wordt ook al warmer, de broekspijpen gaan er af en ik ga verder in de korte broek met het zonnehoedje op m'n hoofd.
Vanaf dan neem ik, als ik ergens een geschikt schaduwplekje zie, regelmatig even rust. Het voelt drukkend warm en ik heb gewoon geen puf om vlot door te lopen.

In Weurt , 5 kilometer voor het einde komt Henk me verrassen, ik had hem bijna gemist want het telefoonnet rond Nijmegen was weer eens overbelast. Hij heeft voor mij blauwe bessen (m'n favoriete snack), Japanse wijnbessen en bramen bij. Alles uit onze eigen hof.

Eenmaal in Nijmegen moeten we bij de Waalkade over bestrating van kinderkopjes. Een kwelling, zo pijnlijk, met die vermoeide voeten voel ik het door de schoenzolen heen.
Daarna nog door een kolkende feestende mensenmassa, het is hier in Nijmegen rose woensdag. Gelukkig is er wel een goede doorgang voor de wandelaars, waarvan er ook veel feestelijk rose zijn gekleed, en die hier als helden toegejuicht worden.

Als ik de finish passeer ben ik meer dan 10 uur onderweg geweest.
In een stadspark ga ik in de schaduw onder een grote boom uit zitten rusten en de dag in m'n hoofd laten passeren, voor ik naar huis (m'n logeerplek) ga

Morgen dag 3 laat ik weer van me horen.

Prachtig ................ weer een sponsor erbij voor het Schoolfonds van Oyugis. Fr. Harrie welkom

  • 16 Juli 2014 - 21:35

    Ingrid:

    Hoi Marianne,
    Vanuit een zonnig Baarn wens ik je nog veel succes de komende 2dagen! Ik las, dat het ook erg goed is je nek koel te houden (maar dat deed je volgens mij al). Toevallig hebben wij vandaag voor de eerste keer japanse wijnbessen op (had er nog nooit van gehoord) en dan schriijf jij erover. Toevallig hoor!

  • 16 Juli 2014 - 22:02

    Desirée:

    Zo je bent over de helft heel veel succes morgen en goed blijven drinken met dat warme weer.

    Lieve groeten van Desirée Bovend'eerdt

  • 16 Juli 2014 - 22:05

    Renate:

    Wat een prestatie weer, maar zoals verwacht weer uitgelopen.
    Lekker zeg die bbq luchten op nuchtere maag bah! En heerlijk mogen genieten van je man, familie en fruit uit eigen tuin. Ja, ik weet nu hoe je blauwe bessen smaken!! Je hebt er heerlijk van kunnen eten.
    Je bent alweer op de helft, succes morgen met weer wat hogere temperaturen. Houdt het koel, en daarna een heerlijke pilsje en je voetenbadje.
    Zet ' m op!
    Groetjes Renate

  • 16 Juli 2014 - 22:08

    Diny:

    Hoi Marianne,

    De helft zit er op maar er volgen nog 2 zware dagen, denk eraan morgen bij Jeanne op de soep in Groesbeek.
    Ik weet niet wat ze er allemaal in doet maar daarna vlieg jij de Zevenheuvelen over, ja ja makkelijk praten vanuit mijn luie stoel.
    Succes morgen en hoedje op met die warmte.

    Jozef en Diny.

  • 16 Juli 2014 - 23:05

    Marie-José:

    Hoi Marianne,

    Super, je hebt de 2e dag erop zitten.
    Een goed begin is het halve werk dus vertrek donderdag maar als een speer, werkte vandaag ook goed.
    Je hebt me vorig jaar allerlei trucjes geleerd om de warmte te trotseren dus die tips hoef ik je niet te geven. Kilometer voor kilometer en vergeet niet te genieten van deze dag. Heb je het liedje van de houthakker al gehoord? Niet vergeten te zwaaien met je armen, ziet er zo leuk uit voor de mensen langs de route.
    Ik hoop je straks te zien in Plasmolen op ons vaste stekkie.

    Marie-José

  • 16 Juli 2014 - 23:11

    Marian Kleijn:

    Geweldig! Je mag trots zijn op jezelf, alweer op de helft van de 4daagse.
    leuk al die fam die je komt aanmoedigen en ook nog lekkere bessen meebrengt. Niets zo lekker en gezond als het fruit uit eigen hof.
    Voor morgen; gezond weer op, rustig aan en succes.
    Groet; Marian

  • 16 Juli 2014 - 23:31

    Christianne:

    Ja, wat zul je het warm hebben gehad.! 10 uur onderweg......tjonge! Morgen wordt het nog warmer, maar we horen overal dat de organisatie enorm in de weer is voor alle wandelaars.
    De tweede helft komt er aan, Marianne. Probeer in je hoofd alle liedjes te zingen die je kent, en dat een paar keer achter elkaar. Wie weet hoever je daar onverwacht mee verder kunt. En met de blauwe bessen natuurlijk! Heel veel succes, we zullen heel veel aan je denken en in gedachten met je meelopen!
    warme groet,
    Christianne

  • 17 Juli 2014 - 05:03

    Willy Kock:

    Ha Marianne,
    Je doet het toch maar weer, de Nijmeegse vierdaagse. Supergoed hoor!
    Hoop vandaag, dat je weer vroeg kunt starten, en op tijd voor verkoeling kunt zorgen, want dat zal nodig zijn. Hopelijk nog geen blaren?
    Nou, zet hem op, ik weet dat het je weer gaat lukken.
    Groetjes uit Gilze , Will

  • 17 Juli 2014 - 10:25

    Inga:

    Heel goed gedaan Marianne. Ik wandel in gedachten met je mee.
    Inga

  • 17 Juli 2014 - 13:38

    Ans Van Gorp-vermeulen:

    Marianne vanuit het verre Indonesië en wel vanaf Sumatra wens ik je nog veel wandelplezier ik hoop tenminste dat de laatste dag geen kwelling wordt door de hoge temperaturen.
    Ga ervoor en behouden aankomst.

  • 17 Juli 2014 - 20:03

    Theo Wijdeven:

    Pff, Pff, Marianne,
    Knap dat je het weer gehaald hebt, al had ik niet anders verwacht. Morgen de eindronde. Geniet van de prestaties, de gladiolen en de voetjes na afloop. Jij gaat dat halen !! Ik ga lekker onder een boom liggen aan het water in Vlijmen.
    Theo

  • 17 Juli 2014 - 20:39

    Willy Vriens:

    Hoi Marian,

    wat een top prestatie zeg. ik heb nu eens met eigen ogen kunnen aanschouwen hoe het er aan toe gaat. De wandelaars hebben het pittig. Maar wat een feest. Het pept je wel weer op als je door het feestende Wijchen loopt. Ik heb wel naarstig naar je gezocht maar kon je niet vinden. Hopelijk heb je vandaag ook weer fijn gelopen, ondanks het warme weer. Nog heel veel succes voor morgen.

    groetjes uit d`n Udent.

  • 17 Juli 2014 - 22:12

    Marion Helmer:

    Tjee Marianne, wat hartstikke goed van je en dan met deze temperaturen.......Morgen nog en dan zit het er weer op. En kun je weer met terechte trots terugkijken op een topprestatie. Geniet ervan, je hebt het dubbel en dwars verdiend!
    Een in alle opzichten mooie dag toegewenst morgen, groetjes Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

4Daagsewandelaar met een missie

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 6781

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 18 Juli 2014

4Daagse Nijmegen

Landen bezocht: