Dag 3 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

17 Juli 2014 | Nederland, Nijmegen

Vanmorgen mezelf eerst goed geprepareerd; ingesmeerd met zonnebrand met de hoge factor 30, Gisteren een plekje vergeten in m'n hals en dat is nu rood en voelt branderig. Dat zal me vandaag niet gebeuren. Ook een zonnehoedje en een theedoek horen vandaag bij m'n daguitrusting.

In de ochtend viel het nog alles mee met de zon. Die bleef nog even achter de wolken.
De eerste uren onderweg verliepen heel rustig. De wandelaars waren minder uitbundig dan de vorige dag (rose woensdag). Vermoedelijk ook wel om energie te sparen voor de moeilijke warme uurtjes later op de dag.
Ik liep vlot de eerste kilometers, ik merkte meteen het gaat lekker vandaag. In Plasmolen, na 20 kilometer, wordt ik net als vorige jaren opgewacht door familie. Waar ik al op gehoopt had, en natuurlijk was het zo, ze hadden allerlei lekkers voor me meegebracht.
Na 20 minuten stapte ik weer op en verder. Nog steeds liep ik lekker, hoedje opgezet en natte theedoek in de nek gelegd. De temperatuur liep op, de zon scheen inmiddels, en m'n looptempo werd wat lager.

In Groesbeek was ik door een nicht van Henk uitgenodigd om soep te komen eten, maar door de drukte heb ik hun huis gemist.
Wel trof ik collega Jolanda die trakteerde op een grote snoepzak.

Daarna volgden de heuvels, waar nog al met veel drama over gesproken wordt. Maar daar lopen vind ik wel leuk voor de afwisseling. Al zeg ik het zelf, dat omhoog lopen gaat me best goed af. Ik oefen veel met trappen lopen bij Joannes Zwijsen. Wel neem ik regelmatig rust en drinken.
Om oververhitting te voorkomen maak ik de theedoek regelmatig op nieuw nat met koud water.
Na de heuvels drink ik nog een bouillonnetje bij Joop.
En zo kom ik steeds dichter bij Nijmegen.
In Nijmegen door een feestende wijk waar lekker gesproeid wordt met tuinslangen op straat. Dan volgt ook nog een rustiger laan, hier staan rijen met partytentjes waar bewoners van een verpleeghuis de wandelaars aanmoedigen.

Terugkijkend ging het best wel prima vandaag.
Morgen de finale dus. Dat zal wel pittiger zijn. 43 kilometer en ook nog hogere temperaturen.
Ik heb een vroege start, dat betekent voor mij wel om 4 uur op staan.
tot morgen.

  • 17 Juli 2014 - 22:08

    Trudy:

    Hoi marianne

    Geweldig ,wat een uithoudings vermogen,petje af!!!!
    waar staat jouw collectebus
    Ik wens je voor de laatste dag heel veel succes en geniet van de eindstreep.
    Groetjes ook van Henk

  • 17 Juli 2014 - 22:24

    Diny:

    Hoi Marianne,

    Goh, ondanks de soep heb je het toch maar weer geflikt.
    Petje uh hoedje af met die warmte.
    Fijn dat je morgen vroeg kunt vertrekken, kun je de eerste uren lekker doorlopen daarna zal het wel moeilijker worden maar met de eindstreep in zicht ben jij niet meer te stoppen.

    Succes de laatste dag.
    Groetjes vanuit Hilvarenbeek.

  • 17 Juli 2014 - 22:36

    Jolanda:

    Mariane loop ze morgen op naar het ziveren kruis. Fijn dat je morgen een voege start hebt met de hitte. Heel veel plezier en sterkte morgen zie je weer op het werk.
    Groetjes Jolanda

  • 17 Juli 2014 - 22:42

    Cees En Corry Groenen:

    Geweldig dat het weer zo goed met je gaat nu de laatste loodjes nog.
    met die hitte morgen hebben wij nog meer bewondering voor jou
    wij wensen je sterkte en houd goede moed.

  • 17 Juli 2014 - 22:42

    Marian Kleijn:

    Zo zie je maar; een goede voorbereiding is het halve werk. En met jou simpele maar doeltreffende trips ben ik heel blij, ik zal ze ook eens toepassen als ik wandel, maar ja dan is er geen Joop met bouillon.
    Sterkte voor de laatste dag. Rustig aan dan komt het goed net zoals de andere dagen.
    Groet: Marian

  • 17 Juli 2014 - 23:05

    Marie-José:

    Ha die zus,

    Vandaag op een bekende plek langs de route gestaan. Met Loes die nog nooit op donderdag mee geweest is.
    Ook zij vond het een geweldige ervaring. Ik had moeite om op mijn stoeltje te blijven zitten en keek reikhalzend uit om jou als eerste te spotten (is gelukt). Je zag er zo fris uit en dat deed me goed. Ik vind het heel bijzonder dat je alleen (met 39.999 lopers) de moed hebt om weer op pad te gaan. Heb weer thuis, Omroep Gelderland opgehad om te zien of ik je beeld zag? Succes vrijdag en weet: een goed begin is het halve werk. Zorg dat je energie overhoudt voor de laatste kilometers. Die zijn extra maar ook zeer vermoeiend door alles wat je onderweg beleeft. Geniet ten volle van dit gevoel, je hebt het (weer) verdiend!
    En weet dat je me met het 4-daagse-virus hebt besmet.........
    toi, toi, toi

    Marie-José

  • 17 Juli 2014 - 23:15

    Renate:

    Super gedaan vandaag. Maar je was al goed voorbereid, helaas wel de soep misgelopen maar daar was dan weer reddende Joop met bouillon voor je. Fijn dat je zoveel familie en bekende tegenkomt, dat geeft je vast ook weer de power om door te gaan. Fijn dat je morgen een vroege start hebt, met het voorspelde weer wel fijn. Tref weer je voorzorgsmaatregelen en op naar het zilveren kruisje!
    Wat maak je onderweg toch leuke foto's
    Groetjes Renate

  • 17 Juli 2014 - 23:19

    Jan En Toos:

    Hoi Marianne,

    Fijn dat het weer goed ging vandaag. Nog één lange warme dag en je hebt het weer voor elkaar.
    Het zilver heb je vooral met deze temperatuur, dubbel en dik verdiend.
    Veel succes morgen en geniet daarna van je prestatie en de welverdiende rust.

    Groetjes, Jan en Toos

  • 18 Juli 2014 - 05:31

    Ans:

    Knap werk van je Marianne. Ik wens je veel succes voor de laatste dag. Hou je hoofd koel!!

  • 18 Juli 2014 - 05:55

    Frater Ferry Lemmers:

    Marian, hou vol de laatste dag haal jij ook nog wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

4Daagsewandelaar met een missie

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 6807

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 18 Juli 2014

4Daagse Nijmegen

Landen bezocht: