Stappen met Heineken - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu Stappen met Heineken - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu

Stappen met Heineken

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

29 Juni 2014 | Nederland, Udenhout

Zaterdag, mijn eerste vakantiedag.
Vandaag was in den Bosch de jaarlijkse Heinekenwandeldag. Gewapend met stappenteller, bananen en mueslibollen ging ik in alle vroegte naar het lokaal van Heineken op het industrieterrein naast de fabriek.
Na inschrijving kon ik al snel vertrekken.
Buiten was het lekker fris en er viel wat miezerregen, maar dat was zo weinig dat ik er eigenlijk niet nat van werd.
De route liep dwars door de stad, langs de st. Jan die nog gesloten was. Jammer, ik had graag een kaarsje willen branden.
Vervolgens de Zuidwal overgestoken en zo de polder, het Bossche Broek in. Daar kwamen al vroege joggers en hondenuitlaters je tegemoet. Bij de Zuiderplas lagen/zaten de vissers onder hun grote groene paraplu's.

De eerste rust was na 12 kilometer in st. Michielsgestel bij feestcafe Shooters, een soort skihut waar de muziek keihard stond. Dat was voor mij te veel van het goeie op dit uur, dus daar was ik snel weer weg.

De wandelroute verder was schitterend; langs de Dommel, door buurtschappen, bossen en landelijk , afwisselend harde weg en zandpaden.

Voorbij Vught, 6 kilometer voor de finish stond de zilveren Heinekenbus. Hier werd een verfrissing en waar nodig een aanmoediging uitgedeeld. Ondanks dat vielen de laatste kilometers door den Bosch me zwaar.
Maar ik had mezelf al beloofd dat ik bij het eindpunt 'n lekker koud pilsje verdiend had.
Na welgeteld 46897 stappen ( op de stappenteller) was ik bij de Heinekenkantine.
Proost! ..... ... dat was lekker. Bloasmuziek erbij en alle vermoeidheid was snel vergeten.
Ik heb fijn weer wat oefenkilometers voor Nijmegen in de benen en m'n voeten voelen nog goed.

Ook plezierig:
Ik heb al een aantal sponsors voor de weeskinderen in Oyugis.
Welkom Moeder, Jac, Hein en Ingrid, Desiree, Betty.

p.s. Wil je ook sponseren of meer informatie, m'n mailadres is: m.bertensholman@gmail.com



  • 19 Juli 2014 - 19:43

    Trudy:

    Proficiat met het behalen van je vijfde kruisje, geweldig,wat een prestatie.
    In Kenia zullen ze trots zijn op jou.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

4Daagsewandelaar met een missie

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 6816

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 18 Juli 2014

4Daagse Nijmegen

Landen bezocht: