De eerste blaar - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu De eerste blaar - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu

De eerste blaar

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

08 Juli 2014 | Nederland, Udenhout

Het is al weer een weekje geleden dat ik iets van me heb laten horen. De reden; vakantie en ik was zowaar een beetje wandelmoe. Geen zin , ik gunde mezelf geen tijd om uren te gaan lopen.
En dan ook nog 'n blaar opgelopen, waar ik last van had. Nee, niet op m'n voeten, gelukkig nog niet, maar op m'n hand. Het was een souvenir na het ijverig snoeien van de heg bij ons in de tuin. Gelukkig , een paar dagen later nu, is die blaar al weer bijna genezen. Ik heb dan ook enkele dagen wat kalmpjes aan gedaan. Alleen wat plukken en rapen in de tuin. Het zware werk liet ik aan Henk over.

In deze vakantieweek wilde ik nog wel wat 4Daagse training combineren met een vakantieuitstapje.
Op m'n wandelverlanglijstje stond voor dit jaar nog de Pyramide van Austerlitz en omgeving. Samen met onze kaartvrienden Hein en Ingrid wilden we er een leuke dag van maken.
Vandaag was het zover.
Het weerbericht gaf de hele dag regen aan. En wij toch maar positief blijven; "misschien valt het wel mee". Maar juist vandaag klopte de voorspelling voor bijna 100%. Een grote langdurige bui was het.
We zijn toen maar tot dichtbij de piramide met de auto gereden en hebben amper een kilometer gelopen. Een rondje rond de piramide en natuurlijk 36 meter op de trap naar de top.

Een klein lesje vaderlandse geschiedenis:
De Pyramide is een bouwsel uit de Franse tijd in Nederland. In 1804 verblijven er 18.000 Franse en Bataavse soldaten van het leger van Napoleon in tentenkampen in Midden Nederland.
Om verveling te voorkomen bedenkt maarschalk Marmont dat er een monument moet komen dat nog eeuwen zal herinneren aan zijn verblijf en aan zijn leger op de heide. Maar uiteraard wordt het gedenkteken officieel aan Napoleon opgedragen.
Geinspireerd door de Egyptische veldtocht van Napoleon wordt het een aarden piramide, naar het voorbeeld van Gizeh.

Dus het werd geen serieuze wandeltraining vandaag. Maar , voor ons die baalden van het slechte weer, een dag met een lacherig schoolreissfeertje. (zie foto's)
Volgende keer hoop ik weer met echt wandelnieuws te komen.

Wat wel echt (goei) nieuws is: Er zijn weer sponsors bijgekomen
RENATE, JOZEF EN DINY B., GUUS, DINY C.

  • 12 Juli 2014 - 06:30

    Frater Ferry:

    Mrian veel succes voor het goede doel'



    ik blijf je volgen

  • 12 Juli 2014 - 18:18

    Marie-José:

    Hoi Marianne,
    Wat leuk om je verslagjes weer te lezen. Ik krijg er helemaal het 4-daagse gevoel van!
    Kunnen we je dit jaar ook weer volgen dmv de chip aan je schoen?
    Ik wens je heel veel succes en ik ben nu al trots op jou omdat je voor de vijfde keer gaat lopen.
    Op naar het zilveren kruisje.
    ps dat Napoleonpak staat je goed :)

  • 13 Juli 2014 - 05:31

    Marian Kleijn:

    Dus volgens de foto's was het in Udenhout zomer en had je beter wat rondjes daar kunnen lopen :)
    Maar een schoolreisje is leuker.
    Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

4Daagsewandelaar met een missie

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 6815

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 18 Juli 2014

4Daagse Nijmegen

Landen bezocht: